- KATEGORİLER
- Tüm Makaleler
- Ceza Hukuku
- İdare ve Vergi Hukuku
- Anayasa Hukuku
- İnsan Hakları Hukuku
- Özel Hukuk
- Kişisel Verileri Koruma Hukuku
- YAZARLAR
- Tümü Yazarlar
- Prof. Dr. Ersan Şen
- Prof. Dr. Ali Kemal Yıldız
- Prof. Dr. İrfan Akın
- Dr. Erkan Duymaz
- Taner Akıncı
- Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Batuhan Oyal
- Mert Maviş
- Ertekin Aksüt
- Beyza Başer Berkün
- Erkam Erdem
- Nur Zeynep Şen
- Seren Kutadgu
- Tuncay Yılmaz
- Yılmaz Komit
- Mehmet Vedat Ervan
- Cem Serdar
- Alperen Gözükan
- Enes Efe
- Fatma Koç
- Berra Berçik
- Tamer Berk Bayraklı
- U. Ateş Eskitaşçıoğlu
- Ahmet Faruk Asafgil
- Eren Polat Kutlu
- Aleyna Çarpar
- Elif Bengü Aydın
- Elif Yaz
- Kadir Furkan Köroğlu
- Hasan Yılmaz
- Özüm Su Uzun
- Hurşit Berkay Çalışkan
- Ozan Demirbaş
- Doğa Ceylan
- Beyza Kuver
- Aleyna Zorlu

Doğa Ceylan
Cinsel İstismarı Reddeden Sanığa Hata Hükmünün Tatbiki
25.11.2023 / Prof. Dr. Ersan Şen, Av. Mert Maviş, Stj. Av. Özüm Su Uzun, Stj. Av. Doğa CeylanCinsel dokunulmazlığa karşı işlenen suçlar bakımından, sanığın hangi suçtan sorumluluğuna gidilmesi gerektiğinin tespiti için mağdurun yaşının belirlenmesi önem taşımaktadır. Bu konuda; yalnız mağdurun gerçek yaşının tespitinin değil, Türk Ceza Kanunu’nun “Hata” başlıklı 30. maddesinin 1. fıkrası uyarınca suçun maddi unsurunda hata halinin gündeme gelebilecek olması sebebiyle, mağdurun yaşının sanıklar tarafından kaç olarak bilindiğinin, anlaşıldığının veya algılandığının da önemi bulunmaktadır.
Misyon Araçlarında Arama Tedbirinin Uygulanabilirliği
02.11.2023 / Prof. Dr. Ersan Şen, Stj. Av. Doğa CeylanBu yazımızda; diplomatik dokunulmazlığı kapsamında diplomatik temsilci ve konsolosluk, yani misyon araçlarında, PVSK m.9’da düzenlenen “önleme araması” ve CMK m.116’da düzenlenen “adli arama” tedbirlerinin uygulanıp uygulanamayacağı değerlendirilecektir. Ceza Hukuku ve Ceza Yargılaması Hukuku kuralları; kural olarak o ülkede bulunan herkese uygulanmakla birlikte, iç hukuktan ve uluslararası hukuktan doğan bazı istisnalar bulunmaktadır. Uluslararası Hukuktan kaynaklanan istisnaların başında diplomatik dokunulmazlık gelir. Yabancı bir ülkede bulunan gönderen devletin elçiliğinde kendi devletini temsil suretiyle görev yapanlar diplomatik dokunulmazlıktan yararlanırlar. Bu dokunulmazlığın amacı; diplomatik temsilcilerin görevlerini, kabul eden ülkede herhangi bir baskı veya müdahaleye uğramadan yerine getirmelerini sağlamaktır. Bu kapsamda öngörülen istisnalar Uluslararası Hukuktan kaynaklanmakta olup, Birleşmiş Milletler Uluslararası Hukuk Komisyonu tarafından hazırlanan 1961 Diplomatik İlişkiler Hakkındaki Viyana Sözleşmesi’nde ve 1963 Konsolosluk İlişkileri Hakkındaki Viyana Sözleşmesi’nde düzenlenmiştir. İşbu Sözleşmeler kanunla uygun bulunup, usulüne uygun olarak yürürlüğe koyulmuş olduğundan, Anayasa m.90/5 uyarınca kanun hükmündedir. Dolayısıyla; kanun hükmünde kabul edilen bu Sözleşmelerin gereğinin eksiksiz şekilde yerine getirilmesi gerekmektedir.